Przejdź do treści

Cechy  Na cechy otrzymujemy 40 punktów. Wydajemy je w systemie szeregowym.

1 poziom - 1 punkt (1)

2 poziom - 3 punkt (1+2)

3 poziom - 6 punkt (1+2+3)

4 poziom - 10 punkt (1+2+3+4)

5 poziom - 15 punkt (1+2+3+4+5)

 

Umiejętności

Na umiejętności 80 punktów i rozdajemy je w identyczny sposób, jak punkty cech.

Za te same punkty kupujemy manewry i dary przeznaczenia.

 

Zamiana punktów

Punkty z cech można przenosić na umiejętności i na odwrót.

1 punkt cechy = 5 punktów umiejętności

 

Punkty Wprawy

Po sesji Bajarz przyznaje graczom Punkty Wprawy. Punkty są równoważne z Punktami Umiejętności, które miał przy tworzeniu postaci.

Zatem, kolejny poziom umiejętności kosztuje chciany poziom razy 1.

Przykład:

Narishka ma gotowanie na poziomie 1. Gracz chce rozwinąć ten poziom do 2. Zatem chciane dwa razy 1 to po prostu 2. Gracz musi wydać 2 PW, aby Narishka miała średnie gotowanie.

 

Skala przyznawania punktów za sesje:

1 - słaba sesja, lub bardzo krotka

2 - Typowa sesja

3 - Wyróżniająca się sesja

4 - Wybitna sesja

5 - Legendarna sesja.

 

Bajarz ocenia sesje a nie graczy. Zatem każdy z graczy dostaje tyle samo PW w zależności od udania sesji.

 

Bajarz przydziela tez jeden PW do wyboru graczy. To znaczy, że po każdej sesji gracze wybierają spośród siebie jednego, który dostanie ten dodatkowy PW. PW przydzielony powinien być za wyróżniająca się grę postacią, ciekawy pomysł czy fajną scenę. To, w jaki sposób gracze go wybiorą jest tylko i wyłącznie ich sprawa. Jeśli gracze nikogo nie wybiorą lub wybór spowoduje kłótnie dodatkowy PW z decyzji Bajarza przepada

 

Rozwijanie umiejętności 

Rozwijanie umiejętności musi być poparte fabularnymi sytuacjami w przypadku przejść w z poziomu 3 na 4 i 4 na 5.

Przejście z, 3 na 4·Co najmniej paro miesięczna nauka u nauczyciela o poziomie 4

Przejście z, 4 na 5·Co najmniej roczna nauka u nauczyciela o poziomie 5.

W jaki sposób postać znajdzie takiego nauczyciela, jak go przekona do nauki rozwiązywane jest czysto fabularnie, chodź nadal trzeba wydać odpowiednią ilość PW.

 

Rozwijanie Cech

Cechy można rozwijać, za PW. 1 PW jest równoważnikiem 1 PU (Punktu Umiejętności), Zatem korzystając z tego samego przelicznika, co przy tworzeniu postaci, gdzie 5 PU równe jest 1 Punktowi Cechy, to 5 PW równa się również 1 Punktowi Cechy. Rozwiniecie cechy o poziom to chciany poziom Cechy razy 1.

Przykład

Narishka chce rozwinąć siłę z 2 na 3. Zatem potrzebuje 3 Punktów Cech. 3 Punkty Cech to 15 Punktów Umiejętności, czyli 15 Punktów Wprawy. Narishka powinna zbierać punkty, przez co najmniej 7 średnich sesji, aby móc podnieść poziom tej cechy.

 

Aby podnosić poziomy cech nie potrzeba nauczycieli.

 

Ekwipunek

Każda postać na starcie otrzymuje 2 złote monety na ekwipunek. Za wydane dodatkowo 5 punktów postaci gracz może dokupić na starcie 10 srebrników.

 

Przelicznik pieniędzy

1 złota moneta to 20 srebrników

1 srebrnik to 50 miedziaków