Broń biała:
modyfikator obrażeń | siła potrzebna do używania | inne Modyfikatory
Zasięg krótki:
Nazwa | modyfikator obrażeń | siła potrzebna do używania | inne Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Nóż | Siła +1 | 1 | -5 do sumy parowania | |
Sztylet | Siła +1 | 1 | -4 do sumy parowania | |
Lewak | Siła +1 | 1 | -2 do sumy parowania | Długi sztylet. Służył szermierzom jako dodatkowa broń do parowania pchnięć. |
Pięści | Siła -2 | - | - | |
Kufel, kamień, rękojeść miecza (improwizowane) | Siła -1 | - | - | |
Kastet | Siła -0 | - | - |
Zasięg średni:
Nazwa | modyfikator obrażeń | siła potrzebna do używania | inne Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Miecz | SI+2 | 2 | - | |
Szabla | SI+2 | 1 | +1 kostka do testów manewrów: przeciągnięcie, krwawy x, cięcie w przelocie -1 kostka do testów manewrów: pchnięcie, palestra, związanie broni | |
Rapier | SI+2 | 1 | +1 kostka do testów manewrów: pchnięcie, palestra, związanie broni -1 kostka do testów manewrów: przeciągnięcie, krwawy x, cięcie w przelocie | |
Viroledanka | SI+2 | 1 | ||
Miecz poltorak (bastard) | SI+3 | 3 | przy półtoraku można używać puklerza | |
Elfia taldaga | SI+2 | 2 | + jedna kostka do testów refleksu | |
Koncerz (zasięg daleki) | SI+3 | 3 | Używane z konia Broń biała, sieczna (czasem obosieczna), o długiej ( 1,2-1,6m), prostej głowni, przeznaczona wyłącznie do kłucia | |
Zerrikańska sabberra | SI+3 | 2 | +1 kostka do testów manewrów: przeciągnięcie, krwawy x, cięcie w przelocie -1 kostka do testów manewrów: pchnięcie, palestra, związanie broni | |
Dwuręczny miecz | SI+4 | 4 | - | |
Wiedźmiński miecz | SI+4 | 2 | Takie wartości tylko dla osoby dla której został wykonany, dla pozostałych to zwykły miecz Sila +2 | |
Krasnoludzki sihill | Sila +1 lub +2 lub +3 | 1,2,3 | wyparowania pancerzy -1 | może być w dowolnym typie, ma właściwości przebijania pancerzy i niezwykłą wytrzymałość |
Gnomi ghwyr | Sila +1 lub +2 lub +3 | 0, 1, 2 | może być w dowolnym typie, płomienisty szlif i ażurowanie powodują że obrażenia są o +1 większe, a wymagana siła o -1 mniejsza | |
Korbacz (kiścień) | SI+4 | 2 | -6 do sumy parowania | |
Cep bojowy | SI+6 | 3 | -6 do sumy ataku, -3 do sumy parowania | broń dwuręczna do walki na dystansie dalekim |
Młot bojowy | SI+4 | 3 | -5 do sumy parowania | |
Maczuga | SI+2 | 2 | -4 do sumy parowania | |
Pałka | SI-0 | 1 | - 2 do sumy parowania | |
Kij | SI+1 | 1 | - 1 do sumy parowania | broń dwuręczna |
Młot Dwuręczny | SI+5 | 4 | -5 do sumy parowania | |
Topór bojowy | SI+3 | 2 | -4 do sumy parowania | |
Topór dwuręczny | SI+4 | 3 | -3 do sumy parowania | |
Siekiera | SI+2 | 2 | -6 do sumy parowania | |
Czekan | SI+3 | 1 | - 5 do sumy parowania | |
Berdysz (broń drzewcowa) | SI+5 | 3 | - 3 do sumy parowania | Wielki, szeroki topór o zakrzywionym (półksiężycowym) ostrzu długości 40-80cm osadzonym na długim (1,8m długości) i grubym drzewcu |
Bicz | SI+1 | 1 | Nie da się parować (atakować można na każdym dystansie) | |
Sieć | 0 | 1 | Nie da się parować | |
Lamia | SI+2 | 1 | Nie da się parować (atakować można na każdym dystansie) |
Zasięg Długi:
Nazwa | modyfikator obrażeń | siła potrzebna do używania | inne Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Włócznia | SI+2 | 2 | - 5 do sumy parowania | |
Halabarda | SI+4 | 3 | - 4 do sumy parowania | |
Pika | SI+2 | 2 | - 6 do sumy parowania | zaparta o ziemię przeciw konnemu przeciwnikowi obrażenia SI+4 |
Gizrama | SI+3 | 3 | - 4 do sumy parowania, haki i kolce w tej broni powodują, że manewry podcięcie bronią, zdjęcie jeźdźca mają +1 kostkę do testu ataku | |
Partyzana | SI+3 | 3 | - 3 do sumy parowania | Broń podobna do halabardy, służąca do rąbania, jak i kłucia |
Lanca | SI+3 | 2 | - 5 do sumy parowania | broń do walki konno |
Kopia | SI+4 | 3 | Tylko z konia, nie da się parować | |
Glewia | SI+4 | 3 | - 5 do sumy parowania | |
Kosa (na sztorc) | SI+2 | 1 | - 6 do sumy parowania |
Zbroje:
Nazwa | obrona | siła potrzebna do używania | Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Skórzana | 1 | 2 | - | |
Przeszywanica | 1 | 1 | - | |
kolczuga | 3 | 3 | -1 kostka do testów kondycji, - jedna kostka do testów skradania | |
płaty | 3 | 3 | -1 kostka do testów kondycji | |
kirys (zbroja płytowa) | 5 | 3 | -2 kostki do testów kondycji, - jedna kostka do testów skradania | |
kirys płytkowy (zbroja lamelkowa, bechter) | 4 | 4 | -1 kostka do testów kondycji osłony nóg (bigwanty), | |
pełna zbroja turniejowa | 10 | 4 | -4 kostki do zwinności, jeżeli poruszasz się pieszo |
Tarcze:
Nazwa | obrona | siła potrzebna do używania | Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Puklerz | +1 do sumy parowania | pięściak, manifet | ||
Tarcza mała | +2 do sumy parowania | rycerska trójkątna, okrągła | ||
Tarcza duża | +3 do sumy parowania | pawęż, migdałowa, okrągła |
Bronie strzeleckie:
Łuki
Łuki: · A z jakiego łuku? - spytała Milva, wciąż wpatrzona w obrus. Pewnikiem nie ze słabszego jak siedemdziesiątka. Laminat. Warstwami cis, akacja, jesion, klejone ścięgnami - odrzekł wolno baron, zdziwiony zauważalnie. - podwójnie gięty zefar. Siedemdziesiąt pięć funtów mocy. Elfie łuki były krótsze, lżejsze i poręczniejsze, a dzięki warstwowej kompozycji drewna i zwierzęcych ścięgien również o wiele „szybsze” od cisowych - wystrzelona z nich strzała dosięgała celu w czasie dużo krótszym i po płaskim torze, co w znacznej mierze eliminowało możliwość zniesienia przez wiatr. Najlepsze egzemplarze takiej broni, gięte poczwórnie, nosiły wśród elfów nazwę zefhar.
Nazwa | siła&naciąg | zasięg norm | zmiany zasięgu | inne Modyfikatory | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
Łuk prosty | - | 20 m | 20 m | - | równikowy |
Łuk refleksyjny | +1 | 30 m | 30 m | siła łuku może być o +1 większa niż siła strzelca | zefar |
Łuk retrofleksyjny | +2 | 40 m | 40 m | siła łuku może być o +2 większa niż siła strzelca | zefhar |
Łuki krótkie | - | 10 m | 10 m | umożliwia strzelanie z konia (bardziej poręczny ze względu na swoje gabaryty) |
Kusze
Kusza o ręcznym naciągu - osoba o mniejszej sile niż siła kuszy nie naciągnie jej Naciąg poprzez hak (kusza mocowana na haku umieszczonym na pasie, naciągnięcie następuje poprzez wsadzenie w strzemię kuszy nogi i wyprostowanie jej) - siła naciągu kuszy może być o +2 większa niż siła naciągającego kusze Naciąg dźwignią zwaną kozia nóżka - siła naciągu kuszy może być o +4 większa niż siła naciągającego kusze Naciąg windą (specjalnym lewarkiem opartym na wielokrążku lub systemie kół zębatych) - siła naciągu kuszy może być o +6 większa niż siła naciągającego kusze .
Czas potrzebny do naciągnięcia kuszy i oddania strzału w zależności od mechanizmu naciągającego: · ręcznie - 4 sekundy (8 rund) · hak - 5 sekund (10 rund) · dźwignia - 6 sekund (12 rund) · winda - 10 sekund (20 rund)
Strzelanie z kuszy: 1. naciągnięcie kuszy (10 akcji - 5 sekund) 2. założenie bełtu (4 akcje - 2 sekundy) 3. wycelowanie i strzał (4 akcje - 2 sekundy )
Nazwa | siła&naciąg | zasięg norm | zmiany zasięgu | inne Modyfikatory |
---|---|---|---|---|
Kusze lekkie | 1-3 | 40 m | 40 m | dowolny mechanizm napinania |
Kusze średnie | 4-6 | 60 m | 60 m | hak, dżwignia, winda |
Kusze ciężkie | 7-9 | 80 m | 80 m | dżwignia, winda |
Gabriel | 2 | 10m | 10m | |
Albaret | kusza strzelająca pociskami w formie kul kamiennych lub żelaznych. zasady jak przy zwykłych kuszach. |
Inne:
Nazwa | siła&naciąg | zasięg norm | zmiany zasięgu |
---|---|---|---|
Proca | 2 | 10m | zmiana odległości 5m |
Dmuchawka | 1 | 5m | zmiana odległości 1m |
Nóż do rzucania | 2 | 5m | zmiana odległości 3m +/- PT |
Toporek do rzucania | 2 | 5m | zmiana odległości 3m +/- PT |
Orion | 2 | 5m | zmiana odległości 3m +/- PT |
Nośniki: Modyfikator obr.
Większość dostępnych w handlu gotowych strzał miała lotki za krótkie i ustawione prosto wzdłuż brzechwy, a Milva używała wyłącznie strzał opierzonych spiralnie, lotkami nie krótszymi niż pięć cali. Trójbrzeszczotowy, ostry jak brzytwa grot z impetem trafił gońca w środek pleców, między lewą łopatką a kręgosłupem. Brzeszczoty były ustawione pod kątem - wbijając się w ciało, grot obrócił się i wkręcił jak śruba, masakrując tkanki, tnąc naczynia krwionośne i druzgocąc kości. Handlarz podszedł do wozu, ściągnął skraj mokrej płachty. Dostrzegli miecze, łuki, pęki brzechw, siodła. Havekar pogrzebał w towarze, wyciągnął jedną ze strzał. Grot był zębaty i nadpiłowany.
Strzały: Opierzenie: Strzała do łuku , bełt do kuszy zwykły - bez zmian
Opierzenie spiralne - zasięg normalny jest większy o +10 m
Groty:
Zwykłe groty - siła pocisku 2
Groty spiralne - siła pocisku 3
Groty rozpryskowe - siła pocisku 4 (ulegają zniszczeniu po trafieniu w cel) są bardzo nielegalne Inne nośniki:
Strzałka do dmuchawki 1 Malutka strzałeczka nie miała zabijać, tylko przenosić trucizny, zabijające ofiarę.