Przejdź do treści

p/s - poziom umiejetnosci adekwatny do stopnia kupowanego czaru

 

Pchnięcie

Stopień: 1, 2
Czas: 1 s
Gest: mag wypycha ręce od siebie
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: psychokinetyczne odepchnięcie.
- Stopień 1: odsuwa przedmioty do 5 kg na 5 m, brak obrażeń
- Stopień 2: odrzuca przedmioty do 20 kg lub człowieka na 5 m; zadaje 1 pkt obrażeń

Pomocna Dłoń


Stopień: 1, 2, 3
Czas: 1 s
Gest: jedna ręka podtrzymuje przedmiot, druga kreśli koło wokół niego
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: zawiesza przedmiot w powietrzu.
- Stopień 1: przedmiot do 5 kg w odległości 5 m, trwa 6 h
- Stopień 2: przedmiot podąża za magiem w tej samej odległości
- Stopień 3: przedmiot pozostaje w miejscu po odejściu maga (zużycie zapasu mocy)
- Wzmocnienie (2 PM): +6 h lub +5 m zasięgu

Lewitacja


Stopień: 1, 2, 3
Czas: 2 s
Gest: dłoń wnętrzem do góry
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: unosi przedmioty lub spowalnia spadek.
- Stopień 1: uniesienie na kilkadziesiąt cm
- Stopień 2: dowolna wysokość; udźwig 50 kg (każde +50 kg → +2 PM)
- Stopień 3: dodatkowe, powolne przemieszczanie w poziomie
- Czas 15 min; każde 2 PM → +15 min

Bryza


Stopień: 1, 2
Czas: 2 s
Gest: dłoń kręcona nad głową
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: przyjemny, chłodny podmuch powietrza.
- Stopień 1: działa na jedną osobę
- Stopień 2: obszar kilku metrów; podąża za wybraną grupą
- Czas 6 h; każde 2 PM → +6 h

Mżawka


Stopień: 1, 2
Czas: 2 s
Gest: ręce w górę, potem opuszczone w dół
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: niewielki, chłodny deszcz.
- Stopień 1: działa na jedną osobę
- Stopień 2: obszar kilku metrów; podąża za wybraną grupą
- Czas 6 h; każde 2 PM → +1 h

Płaszcz Maga


Stopień: 2, 3
Czas: 1 s
Gest: ręce założone na ramiona
Wymagania: Teoria Magii p/s;

Opis: pole ochronne przed deszczem i wiatrem.
- Stopień 2: kopuła do kilkudziesięciu cm od skóry
- Stopień 3: kopuła do 6 m promienia
- Czas 6 h; każde 2 PM → +6 h

Kontrola Wiatru


Stopień: 3, 4, 5
Czas: 10 s
Gest: ręce uniesione i machane na boki
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka p/s

Opis: wzmacnia lub tłumi wiatr w promieniu 5 km.
- Stopień 3: wiatr do 6 w skali Beauforta
- Stopień 4: do 9 w skali Beauforta
- Stopień 5: do 12 (huragan)
- Każde 2 PM → +15 min trwania

Kontrola Deszczu


Stopień: 3, 4, 5
Czas: 10 s
Gest: jak przy Kontroli Wiatru
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka p/s

Opis: wzmacnia lub wywołuje opady na obszarze 5 km.
- Stopień 3: codzienny deszcz
- Stopień 4: ulewa
- Stopień 5: oberwanie chmury
- Każde 2 PM → +15 min trwania

Lot


Stopień: 3, 4, 5
Czas: 2 s
Gest: ręce szeroko jak skrzydła
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka p/s

Opis: pozwala lecieć na miotle lub podobnym przedmiocie.
- Stopień 3: 1 min lotu; każde 2 PM → +1 min
- Stopień 4: 15 min lotu; +15 min za każde 2 PM; można czarować zaklęcia do stopnia 3 (ST+1)
- Stopień 5: 15 min lotu; +15 min za każde 2 PM; można czarować zaklęcia do stopnia 5 (ST+1)

Telekineza


Stopień: 2, 3, 4, 5
Czas: 1 s
Gest: ruch dłonią w kierunku celu
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka p/s

Opis: precyzyjne sterowanie przedmiotami lub uderzenie nimi.
- Stopień 2: udźwig 50 kg, czas 15 min, uderzenie z siłą 3 → 3 pkt obrażeń
- Stopień 3: udźwig 50 kg, czas 15 min, uderzenie 5 pkt
- Stopień 4: udźwig 50 kg, czas 15 min, uderzenie 7 pkt
- Stopień 5: udźwig 50 kg, czas 15 min, uderzenie 9 pkt

Dziura


Stopień: 3, 4
Czas: 2 s
Gest: rysujesz okrąg palcem
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka p/s

Opis: mały portal do przesyłania przedmiotów.
- Stopień 3: portal 0,5 m średnicy, zasięg 3 mil, trwa 15 min
- Stopień 4: portal 0,5 m, zasięg 5 mil, trwa 15 min
- Każde 2 PM → +15 min

Teleport (Portal)


Stopień: 4, 5
Czas: 2 s
Gest: rysujesz okrąg palcem
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka 3

Opis: przenosi istoty i przedmioty.
- Stopień 4: zasięg 5 mil; portal zamyka się po przejściu
- Stopień 5: zasięg 10 mil; portal zamyka się po przejściu
- Nieudane rzucenie → niestabilny portal

Trwały Portal


Stopień: 5
Czas: 10 s
Gest: rysujesz okrąg palcem
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka 4

Opis: dwukierunkowy tunel aktywny przez 1 h.
- Każde 2 PM → +1 h
- Jeśli czar trwa > 48 h → portal staje się trwały

Przywrócenie Portalu


Stopień: 5
Czas: 3 s
Gest: ramiona szeroko przed miejscem dawnego portalu
Wymagania: Teoria Magii 5; Psychokinetyka 5

Opis: odtwarza niedawno zamknięty portal (do 5 miesięcy od jego zamknięcia).
- Portal działa dla jednej grupy podróżnych, potem znika

Blokada Pacząca


Stopień: 5
Czas: 5 s
Gest: gest zawiązywania liny
Wymagania: Teoria Magii 5; Psychokinetyka 5

Opis: zabezpiecza stały portal – nieautoryzowany trafia w wyznaczone miejsce.
- Trwa 6 miesięcy; posiadanie przyciągacza pozwala przejść bez efektu blokady

Knebel


Stopień: 2
Czas: 1 s
Gest: gest jak zatkać usta dłonią
Wymagania: Teoria Magii 2

Opis: magia ciszy – zaciska usta ofiary.
- Działa 5 min; cel testuje Wola+Koncentracja vs liczba sukcesów
- Każde 2 PM → +5 min

Duszenie


Stopień: 3, 4
Czas: 1 s
Gest: gest chwytu za gardło
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka 2

Opis: ucisk gardła ofiary, może zadać śmiertelne obrażenia.
- Stopień 3: 3 pkt obrażeń na turę
- Stopień 4: 6 pkt na turę; można dusić dwie osoby jednocześnie

Władza nad Ciałem


Stopień: 5
Czas: 1 s
Gest: brak przy rzucaniu; potem “ruchy marionetki”
Wymagania: Teoria Magii 4; Psychokinetyka 3

Opis: pełna kontrola nad ciałem celu.
- Czas = liczba wydanych PM w rundach; każda runda → 1 pkt obrażeń wewnętrznych

Materializacja


Stopień: 4
Czas: 2 s
Gest: ustawienie dłoni jak do odebrania przedmiotu
Wymagania: Teoria Magii 4; Psychokinetyka 3

Opis: przywołuje w ręku dowolny przedmiot maga z zasięgu.
- Zasięg = 10 × mil od miejsca położenia przedmiotu; czas natychmiastowy

Kula Światła


Stopień: 1, 2, 3
Czas: 2 s
Gest: palce złączone, odsuwasz je i opuszczasz dłoń
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: latające źródło światła.
- Stopień 1: jasność pochodni, oświetla do 10 m, trwa 30 min
- Stopień 2: oświetla do 20 m, 30 min
- Stopień 3: oświetla do 50 m, 30 min
- Każde 2 PM → +30 min

Złoty Promień


Stopień: 2, 3
Czas: 1 s
Gest: celujesz palcami w cel
Wymagania: Teoria Magii p/s

Opis: wąska smuga światła rażąca cel.
- Stopień 2: zasięg 5 m; 5 pkt obrażeń
- Stopień 3: zasięg 10 m; 8 pkt obrażeń

 

Płomienna Smuga


Stopień: 2, 3
Czas: 2 s
Gest: unosisz dłoń i wypuszczasz strumień ognia
Wymagania: Teoria Magii p/s; Żywioły 1

Opis: ciągły, kierowany strumień ognia.
- Stopień 2: zasięg 10 m; 4 pkt obrażeń, podpala przez 1 turę
- Stopień 3: zasięg 15 m; 6 pkt obrażeń, podpala przez 2 tury

Tarcza Ochronna


Stopień: 1, 2
Czas: 1 s
Gest: krzyżujesz przedramiona
Wymagania: Teoria Magii p/s; Obrona magiczna 1

Opis: bariera pochłaniająca obrażenia.
- Stopień 1: absorbuje 2 pkt obrażeń, trwa 1 rundę
- Stopień 2: absorbuje 4 pkt, trwa do 1 min

Pułapka


Stopień: 2, 3
Czas: 2 s
Gest: kreślisz krąg dłonią przy ziemi
Wymagania: Teoria Magii p/s; Iluzje 1

Opis: magiczny krąg zwalniający intruzów.
- Stopień 2: promień 2 m; –1 do testów ruchu, trwa 1 min
- Stopień 3: promień 3 m; –1 do ruchu + 3 pkt obrażeń przy wejściu, trwa 2 min

Urok Umysłu


Stopień: 1, 2
Czas: 1 s
Gest: powolny ruch dłonią i ciche „axii”
Wymagania: Teoria Magii p/s; Mentalna 1

Opis: wpływa na wolę celu.
- Stopień 1: prosty rozkaz przez 1 min (porażka Wola vs 2)
- Stopień 2: złożony rozkaz przez 5 min (porażka Wola vs 4)

Wykrycie Magii


Stopień: 1
Czas: 1 s
Gest: palec wskazujący uniesiony, rozglądasz się
Wymagania: Teoria Magii 1; Percepcja 1

Opis: wykrywa magiczne aury i czary w promieniu 10 m.

Znak Transformacji


Stopień: 5
Czas: 3 s
Gest: kręcisz dłonią wokół celu, formując nowy kształt
Wymagania: Teoria Magii 5; Transformacja 3

Opis: przemienia cel w wybrane zwierzę lub przedmiot na 10 min.
- Po zakończeniu działania cel testuje Wytrzymałość vs 10 – porażka = 5 pkt obrażeń fizycznych.

 

Mgła


Stopień: 2, 3
Czas: 2 s
Gest: rozkładasz dłonie przed sobą, jakby rozpraszając powietrze
Wymagania: Teoria Magii p/s; Iluzje 1

Opis: gęsta mgła ograniczająca widoczność.
- Stopień 2: promień 5 m, widoczność 2 m, trwa 3 min
- Stopień 3: promień 10 m, widoczność 1 m, trwa 5 min

Iskra


Stopień: 1, 2
Czas: 1 s
Gest: ściskasz pięść przed sobą, wypuszczasz oślepiającą iskrę
Wymagania: Teoria Magii 1; Iluzje 1

Opis: błysk światła oślepiający na chwilę.
- Stopień 1: zasięg 3 m, oślepia na 1 rundę
- Stopień 2: zasięg 6 m, oślepia na 2 rundy

Wstrząs Ziemi


Stopień: 3, 4
Czas: 3 s
Gest: uderzasz obiema dłońmi w ziemię
Wymagania: Teoria Magii p/s; Psychokinetyka 2

Opis: lokalne trzęsienie podłoża.
- Stopień 3: promień 3 m, –1 do testów równowagi, trwa 1 min
- Stopień 4: promień 5 m, –2 do testów równowagi i 2 pkt obrażeń od upadku, trwa 2 min

 

Strumień Wody


Stopień: 2, 3
Czas: 2 s
Gest: wyciągasz dłoń i naśladujesz pchnięcie wodą
Wymagania: Teoria Magii 2; Żywioły 1

Opis: silny, skoncentrowany strumień wody.
- Stopień 2: zasięg 10 m, odrzuca jak Pchnięcie 2, nie powoduje obrażeń
- Stopień 3: zasięg 15 m, odrzuca jak Pchnięcie 2 + 2 pkt obrażeń od uderzenia

Lód


Stopień: 2, 3
Czas: 2 s
Gest: palce skierowane ku ziemi, jakby „zamrażając” podłoże
Wymagania: Teoria Magii 2; Żywioły 2

Opis: tworzy oblodzenie na ziemi lub wodzie.
- Stopień 2: oblodzenie 2×2 m, –1 do testów ruchu, trwa 1 min
- Stopień 3: oblodzenie 4×4 m, –2 do testów ruchu, trwa 2 min

Cisza


Stopień: 3
Czas: 2 s
Gest: zakrywasz usta dłonią, potem otwierasz dłoń nad obszarem
Wymagania: Teoria Magii 3; Iluzje 1

Opis: strefa całkowitej ciszy.
- promień 5 m, żaden dźwięk nie wydobywa się z obszaru, trwa 2 min

Iluzja Dźwięku


Stopień: 1, 2
Czas: 1 s
Gest: przytulasz dłoń do ucha, jakby nasłuchując, a potem „puszczasz” dźwięk
Wymagania: Teoria Magii p/s; Iluzje 1

Opis: generuje fałszywe odgłosy.
- Stopień 1: pojedynczy odgłos (szum, stąpanie) w promieniu 5 m, trwa 1 min
- Stopień 2: wielogłosowe iluzje (rozmowy, krzyki) w promieniu 10 m, trwa 2 min

Iluzja Kopii


Stopień: 2
Czas: 2 s
Gest: wirujesz dłonią przed sobą, jakby kreśląc koło
Wymagania: Teoria Magii 2; Iluzje 2

Opis: tworzy iluzoryczne odbicia maga.
- generuje 2 kopie; przeciwnicy mają 50% szansy trafić kopię zamiast prawdziwego maga, trwa 3 min

Żywiołak Ognia


Stopień: 5
Czas: 5 s
Gest: kreślisz symbole płomieni w powietrzu
Wymagania: Teoria Magii 5; Przywoływanie 3

Opis: wzywa żywiołaka ognia do pomocy.
- żywiołak działa 10 min, bije za 5 pkt obrażeń ogniem, może przenieść do 3 osób

Zamieć


Stopień: 4, 5
Czas: 5 s
Gest: kręcisz rękami na boki nad głową
Wymagania: Teoria Magii 4; Żywioły 3

Opis: potężna śnieżna burza na niewielkim obszarze.
- Stopień 4: promień 5 m, –2 do widoczności i testów ruchu, trwa 3 min
- Stopień 5: promień 10 m, –4 do widoczności i ruchu, 1 pkt obrażeń od zimna co turę, trwa 5 min